dissabte, 1 de setembre del 2012

Comunicació

Malgrat que estem callats i que ens envolta un silenci d'ultratomba, ens costa molt concentrar-nos en la vigilància, doncs les veus d'en Píter i la Inger ens distreuen, travessant-nos la ment amb cada paraula.

-Has tingut èxit amb en Sergei?
-Al principi estava estranyat pel meu interés sobtat... però poc a poc vaig guanyar-me la seva confiança. M'hi he apropat molt, però ell només veu en mi una nova amistat.
-N'estàs segura? Has tractat de flirtar amb ell?
-Vaig intentar besar-lo. Em va dir que es sentia molt afalagat, però que no es sentia atret per mi. Que manté una relació en secret, i que no em pot dir amb qui.
-Així doncs, no hi ha cap possibilitat de treure-li la informació sobre la nau.
-De fet...crec que sí.
-Que vols dir?
-Quan el vaig agafar per besar-lo, li vaig enganxar una microbalisa entre els cabells. No és més gran que un poll o un tros de caspa. Tots els seus moviments quedaran registrats al meu GPS. Si freqüenta algún lloc de l'exterior, ho sabré. Sols hem de pregar perque no es talli els cabells al zero.
-Bona pensada! -exclama en Píter.
-De moment, el lloc que més visita és la cambra privada d'en Pavlichenko. Així que ja et pots imaginar amb qui es "relaciona" en secret.
-És ben llest en Pavlichenko... així s'assegura la lleialtat del seu pilot. No hi ha vincle més fidel que el dels sentiments...

-Tinc un missatge per l'Ona. La Bintou i la Tau ja són lliures. Estan bé. Però la Tau no ha superat els controls psicotècnics.

Em sento impotent sense poder comunicar-me. En Pòl·lux agita la PG77 per recordar-me que la meva tasca és vigilar i apuntar.

-Que pot comportar això?-pregunta en Píter, sabent que jo voldria aquella informació.
-Que ara forma part de la llista negra. Els caps tenen una llista de possibles elements subversius a la colònia. Hi ha persones que es fan preguntes. Casualment són els que acaben desapareixent. I els que sabien que aquells companys desapareguts qüestionaven assumptes que no havien de qüestionar, comencen a fer-se preguntes, i també desapareixen. La Tau ha esdevingut una ment no manipulable. Sap que s'està gestant alguna cosa, però no sap de que es tracta.
-La pots ajudar?
-Que vols que faci? Si m'hi apropo, sospitaràn de mi!
-La pots treure de la colònia?
-No en contra de la seva voluntat. Té un vincle emocional amb la soldat Bintou. Si li parlo de tot això a la Tau, li ho explicarà a la Bintou, i el primer que farà, com a bona militar, és informar a en Patterson. Saps tan bé com jo que no podem còrrer aquest risc.
-Si no la treiem d'allà, la faran desaparèixer. Experimentaràn amb ella.
-Ho sé. Però no hi podem fer res.
-Neutralitza-la. Segueix-la, dispara-li amb la Toboe, i arrossega-la pels túnels. Com vas fer amb l'Ona. Quan desperti, li expliques la situació. Si ho entén, et seguirà a l'exterior. Si no vol seguir-te, li tornes a disparar i la segrestes. No hi ha cap altra opció.
-Està bé. Us queden provisions?
-Necessitem munició de torretes. Cada cop ens visiten més sovint.
-Intentaré aconseguir-ne. Alguna cosa més?
-L'Ona està embarassada. Pots entrar als magatzems i pispar paquets nutricionals per mares i nadons?
-Hòstia puta! Us heu begut l'enteniment o que? No podeu tirar endavant aquesta bogeria! No teniu cap metge. I si hi ha complicacions? I si es mor durant el part? No parlo del nen, sino d'ella! Sou uns negligents! No heu pensat bé les conseqüències!
-En Pòl·lux opina com tu. Però volem aquest fill. No interromprem l'embaràs, Inger, així que no insisteixis. Podràs o no, portar el que t'he demanat?
-No ho sé. Els magatzems estan molt vigilats últimament.
-Bé, sé que faràs tot el possible per aconseguir-ho. I una última cosa. És de vital importància que aconsegueixis una còpia de la  llista negra. Si sabem qui són els colons subversius, podem salvar-los. Però ves amb molt de compte. No et podem perdre, Inger.
-Tranquil, sé cuidar de mi mateixa.
-Ho sabem. Tornarem a establir contacte d'aquí a una setmana, a la mateixa hora. Estigues preparada.
-Sempre ho estic. Fins aviat.
-Fins aviat, Inger!

En Píter es posiciona al meu costat, amb l'arma preparada i apuntant a l'infinit.

-Et toca, Ona. T'ajudaré a establir contacte. Hem de travessar els filtres de seguretat d'Extranet. Has de ser molt breu. Preparada?

-Som-hi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada