dimecres, 19 de setembre del 2012

Dzeko Asani

-Sóc en Dzeko Asani, programador de videojocs i dissenyador d'entorns virtuals. Puc desenvolupar qualsevol fantasia a la ment dels altres. També tinc coneixements d'intrusió, com heu pogut comprovar, però el meu nivell és molt baix, limitat a Intranet. La meva especialitat és la realitat virtual. Us ha agradat tornar a la colònia?

La presentació del nostre interlocutor ens deixa bocabadats.La seva imatge virtual sura a les nostres ments mentre espera una resposta. Sembla molt jove.
 En Pòl·lux trenca el gel.

-Suposo que la Inger t'ha posat al corrent de la nostra situació.
-Sí. Ara sóc part del vostre equip. Ja heu vist el que sóc capaç de fer.  Necesito saber què necessiteu simular.
-Estem a l'exterior, i davant l'entrada a la cúpula de paraterraformació hi ha dos dreadnoughts que ens tallen el pas. Necessitem passar davant d'ells amb el vehicle sense que s'adonin.
-Sembla fàcil. Ho difícil és rastrejar les seves senyals per saber exactament a qui he de manipular. Teniu algun GPS que em pugui facilitar la localització dels objectius?

En Pòl·lux encén la seva omnieina i activa el GPS.

-UT(DD50) 31T 421783 4614671.
-D'acord. I ara parlem de les condicions.
-Quines condicions?- diu en Pòl·lux amb veu inquisitiva.
-Jo us ajudo a evacuar la gent de la llista negra, però m'heu de treure a mi el primer.

En Pòl·lux fa que sí amb el cap. Jo li faig que no amb el meu.

-Hola, Dzeko. Encantada de coneixe't- li dic jo, reprenent la conversa que el meu company ha deixat a mitges.
-Igualment, Ona.
-Veuràs, company... Resulta que hem vingut a la colònia a rescatar una noia que està inconscient. Si et recollim a tu, no la podrem evacuar a ella.
-Tan petit és el vostre transport?
-Si volem carregar les provisions, que ens són imprescindibles, no ens hi cap una altra persona. Però si ens ajudes ara, tu seràs el següent.
-No. No penso esperar. Tindreu els meus serveis en tot moment, i ajudaré a evacuar tots els individus que vulgueu. Però he de marxar d'aquí ara mateix.
-Per que tanta pressa?
-Per que si manipulo a un soldat, els seus sistemes de defensa em rastrejaran i em trobaran en menys d'una hora. Ha de ser un atac fugaç. Un cop a fora, podré fer-ne tants com vulgui. No estaré al seu abast.

En Pòl·lux es dirigeix a mi abans que pugui continuar parlant amb en Dzeko.

-Ona. Hem d'evacuar-lo a ell. Serà més útil per a la nostra misió que la Tau. Ja has vist quines capacitats té. Imagina combinar els seus coneixements amb els d'en Píter! -Mentre parla el meu company, se'm va arrufant el nas. -Podem tornar a per la teva amiga un altre dia. Que la Inger la mantingui en estat letàrgic fins que la recollim.
-He vingut a per la Tau, i no me n'aniré sense ella.
-Aquest cop no penso cedir, Ona. -En Pòl·lux em clava una mirada que fa por. No li aparto els ulls. Li sostinc la mirada, desafiant-lo.
-Jo tampoc. Així que ves fent-te a la idea.

De sobte, el desconegut de l'altra banda de la connexió interromp la nostra discusió.

-És gaire voluminosa, la Tau?
-No, la veritat és que és molt baixeta i prima. -li responc.
-Així doncs, puc dur-la a sobre meu. Problema resolt.-diu en Dzeko amb to d'autosuficiència.

En Pòl·lux em dedica una ganyota triomfant i li poso els ulls en blanc. Algún dia ens estovarem de valent.

-Tracte fet?-pregunta en Dzeko.
-D'acord. Posa't en contacte amb la Inger. Que et porti al punt d'extracció. Quan hi siguis, fes la teva màgia amb els dreadnoughts. Avisa'ns quan estiguis preparat per ser evacuat. No facis res que ens pugui perjudicar. Si hi ha cap problema durant l'evacuació, en patiràs les conseqüencies. Ho has entès?

En Pòl·lux sempre tan imperatiu. No sap ser amable quan es tracta del deure. Exigir, donar ordres, manar. És el que se li dona bé.

Intranet ens expulsa de cop. En Dzeko Asani ha abandonat la conversa i ha tallat la línia de connexió. Ens quedem en silenci a l'espera de la seva senyal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada